Prostor pro vyjádření Vašich názorů k tématu. Přidáno 17. 1. 

Prosím všechny diskutující o slušnost a věcnost. 

Diskuse

Datum: 19.01.2012

Vložil: Ema

Titulek: To se vám radí moji milí Pardubáci !

Ano, mladí a dobře chodící lidé si přejí pěší zónu. Nás starších a starých ,opírajících se o hůl či o dvě hole, přibývá a když chodíte s bolestí, s touhou už si sednout, doplížíte se k další trolejbusové zastávce .Bohužel ani před býv.prodejnou Baťa, ani před prodejnou Hrubý na třídě Míru se nemůžete posadit při čekání.na trolejbus. Chcete víc zeleně? Co kdybyste uvažovali, zda by nebyla třída hned hezčí, kdyby ve všech oknech byly truhlíky plné květin, jak to dokáže naše radnice na Pernštejnském náměstí. Ale to by musely být byty na třídě obsazené, podívejte se, kolik oken je prázdných, nikdo tam nebydlí, - (hlavně že se staví víc a víc). Naproti Grandu na rohu do Jindřišské ulice je herna. Propagační skříňka je víc než 5 let prázdná, byl tam jen špinavý roztržený papír. Co kdybyste si všímali také takových maličkostí? Mám spoustu přátel v mnoha zemích a mnoho jich bylo už v Pardubicích. Myslíte, že fotili kromě krásného Pernštejnského náměstí a zámku moderní domy? Kdepak. Naši třídu Míru, která má svůj specifický ráz, že je úzká a dominanta Zelené brány jí vévodí. Nikomu z cizinců trolejbusové dráty a vozy nevadily. Podle mého názoru, kdyby trolejbusy neměly někdy zoufalé reklamy, aby nevypadaly jako stěhovací vozy, byly by elegantnější, ale rozhodně jsem proti jejich likvidaci na této třídě. Jaká je výhoda mít trolejbusy v blízkosti obchodů, to jednou poznáte sami, až budete mít víc jak 8 křížků.Přeji vám hodně zdraví a rozumu při rozhodování.

Datum: 20.01.2012

Vložil: Jana

Titulek: Re: To se vám radí moji milí Pardubáci !

Plně souhlasím s tímto příspěvkem

Datum: 25.01.2012

Vložil: Miloslav Šimek

Titulek: Re: To se vám radí moji milí Pardubáci !

Souhlas.Ta květinová výzdoba je nejzajímavější námět.Co takhle zrušit domovní daň tam,kde bude plná květinová výzdoba?

Datum: 19.01.2012

Vložil: jana s.

Titulek: Ať se už něco děje!

Pokud by měla být TM bez MHD pouze v úseku od Sladkovského ul. po Grand, není co řešit, těch pár kroků pěšky snad nikoho nezabije. Osobně si ale myslím, že by se měla otázka řešit hlavně s přihlédnutím k ekonomické stránce, aby se neopravil jen jeden úsek a na další by už nezbyly peníze.Ale ať už se ale něco děje! Kolik let se již o obnově této hlavní ulice Pardubic mluví?? A skutek stále utek. Mám ale obavy, že každé nové zastupitelstvo tuto otázku "řeší" tak dlouho, až dojde na další volby a na problém mají noví zastupitelé zase odlišný názor. Kolik již bylo vypracováno (a projektantům zaplaceno) návrhů?? Ať již zvítězí návrh s nebo bez MHD, prosím současné zastupitele, aby rozhodli podle svého nejlepšího svědomí bez politických prefenencí a RYCHLE!

Datum: 19.01.2012

Vložil: Peta

Titulek: Jsem pro trolejbus

Na rozdil od jinych nevim co je nazor vetsiny a mensiny,kdyz urcite nehlasovali vsichni lide zijici nebo se pohybujici po meste. Me na tride miru vadi ze je neupravena,bez zelene a ze tam parkuji taxi sluzby a jezdi auta. Naopak trolejbusy mam rada a i ze zahradky se na ne rada koukam. Jsou to vcelku pomalu se pohybujici pomocnici lidi, kteri uz ze zdravotnich duvodu nemohou chodit nejen do te zminene posilovny, ale kteri maji problem ujit vice nez nekolik set metru. Maji stejne pravo jako my ostatni na dopravu co nejblizsi do mist,kam si chteji zajit,coz urcite trida miru ma byt. V prime blizkosti pernst.namesti jsou 2 zastavky MHD. Trida miru je ale na kroky rozlehlejsi. Jsem tedy stoprocentne pro zachovani dopravy a uprimne nejaky turisticky vuz to cele muze zpestrit, nicmene tezko vyresit.

Datum: 19.01.2012

Vložil: Petr Klimpl

Titulek: Proč chceme opět jednat o třídě Míru

Na jednání zastupitelstva města Pardubic dne 13. 12. 2011 byla projednávána problematika třídy Míru. Po dosti emociální diskuzi nebyl přijat návrh na zrušení usnesení z roku 2006, v němž se hovořilo, že bude na třídě Míru vybudována pěší zóna bez MHD. Pro zrušení tohoto usnesení bylo třeba 20 hlasů pro. Ve výsledku bylo však pouze 19 zastupitelů pro zrušení.
Bohužel však zastupitelům na jednání nebyly předloženy důležité podklady pro jejich rozhodování:
ekonomický rozbor jak investičních, tak provozních nákladů v následujících letech;
základní podmínky pro provoz pěší zóny – dopravní obsluha nemovitostí na třídě Míru, provozní podmínky ve Sladkovského ulici, provoz cyklistů na pěší zóně, atd.;
harmonogram rekonstrukce třídy Míru s ohledem na možnost čerpání prostředků IPRM (reálnost použití prostředků EU na tuto akci).
Proto členové klubu ODS požádali Radu města Pardubic o opětovné zařazení bodu „Rekonstrukce třídy Míru“ do jednání zastupitelstva města Pardubic dne 24. 1. 2012. Současně zastupitelé za ODS požádali o předložení vyčerpávajících podkladů k této problematice.
Touto žádostí o opětovné důkladné projednání celé problematiky nepředjímáme naše hlasování o této záležitosti, ale chceme, aby všichni zastupitelé měli o celé problematice skutečně dostatek podkladů pro své rozhodování. Věříme, že zastupitelstvo města přijme takové rozhodnutí, které bude ku prospěchu města Pardubic a jeho občanů.
členové klubu zastupitelů ODS v ZmP

Datum: 19.01.2012

Vložil: Monika

Titulek: Jsem pro pěší zónu, nebo aspoň částečnou

Nechápu proč se tak řeší doprava na TM. Vždyť se všude tak prosazuje životu prostěšný zdraví styl.....! Myslím si, že pokud bude pěší zóna od ulice Sladkovského po Grand, tak těch pár kroků navíc nikoho nezabije, jelikož zastávka je jak u "záchodků" tak pak na nám. Republiky. A skutečně si každý raději sedne na zahrádku, kde 2m od ní nejezdí žádný trolejbus či auto. A když se podívám teď, tak spousta lidí chodí spíše pěšky, chůze je přeci zdravá...Proč chodit na pásy do posilovny...???? Třída Míru vždy fungovala jako korzo, kde si mladí dávali sraz a dál pokračovali pěky, v sobotu i v neděli rodiče s dětmi, opět pěšky, chodí do cukrárny a nemám pocit, že by se na tom cokoli změnilo. A raději, než platit za použití dopravy, např.kvůli případnému přestupku, tak raději půjdu taky pěšky. A kolik vůbec stojí pronájem 1m2 nebytových prostor na TM? Pokud hodně, tak se nedivím, že jsou obavy z návštěvnosti. To ale zachování dopravy na TM taky nemusí řešit!

Datum: 19.01.2012

Vložil: Jiří

Titulek: Re: Jsem pro pěší zónu, nebo aspoň částečnou

Zahrádky naTM jsou využitelné od května od konce září. Museli byste z TM udělat zasklenou pasáž. A kvůli tomu zde nemá jezdit doprava? A lidi, kteří mají problémy s chůzí, pěší přístup tak vyčerpá, že už nebudou mít síly na cestu domů. Dobře si vzpomínám, jak probíhala anketa na pěší zónu. Takticky umístěné stolečky např. u pošty, od kterých se na lidi vrhaly slečny tazatelky v trikách barvy pomeranče a žádaly o podpis proti MHD na TM. Kdo si dovolil oponovat, byl nežádoucí. Kdo se ptal těch dalších tisíců pardubických občanů, kteří kolem projížděli trolejbusem? Navíc osloven byl každý kolemjdoucí, ať student univerzity, který je celé léto mimo Pardubice nebo lidé, kteří do Pardubic dojíždějí za prací a na TM zabloudí jednou za čas když je teplo a neprší. Tak tomu bylo i při anketě v čase, kdy bylo možné získat maximum hlasů, kolik by jich posbírali v lednu? Řekl bych, že v tom byl jistý záměr... Komu vadí MHD, nevadí vám luxusní vozy jedoucí nerušeně vycházkovým krokem od domu služeb až ke Grandu, kde drze odbočí doleva!!! a zmizí. Někde bude chyba.
Kdo jezdí MHD, ví kolik času ztratí na semaforech u Zimního stadionu při odbočení k AFI. Křižovatka bývá nyní díky parkovišti pod AFI ucpaná. Auta běžně stojí uprostřed křižovatky. Takže i cesta od divadla k nádraží se patřičně prodlouží.
Nejpalčivějším problémem Pardubic je severovýchodní obchvat, páni radní, na ten si vyžádejte dotaci a postavte aspoň železný most. Rázem se centru uleví a nebude nutné vymýšlet ptákoviny.

Datum: 19.01.2012

Vložil: Blanka

Titulek: tř.Míru bez dopravy

Nevím proč se znovu hlasovalo o již jednou rozhodnutém. Byl to jistě "vyšší zájem" ! Možná chci srovnávat nesrovnatelné, ale podívejte se na ulici Jana Palacha. Doprava tam je, několik linek MHD tam jezdí, parkovat se může a stejně každou chvíli končí nějaký obchod a ulice skomírá.Pokud na tř.Míru bude jezdit trolejbus, tak tam budou jezdit i auta a žádná pěší zona z toho nebude !

Datum: 19.01.2012

Vložil: Josef Šťastný, Praha

Titulek: Pernštejnové by jistě nedopustili polovičatost

Souhlasím s variantou třídy Míru bez dopravy. Jsem pardubický rodák a mám radost z každého pardubického úspěchu. Myslím si, že pěší zóna by měla být skutečně jen pro chodce s vyloučením provozu všech vozidel (včetně trolejbusů). Věřím, že na třídě Míru budou postupem času přibývat hezké obchody, cukrárny se zahrádkami a vznikne tak krásné korzo, odkud se Pardubičané vždy rádi nerušeně projdou třeba až do historické části města.

Neumím si představit, že sedím v zahrádce nějaké restaurace na třídě Míru a těsně za ohrádkou se každou chvíli přežene několikatunový trolejbus, který za sebou potáhne prach ze sluncem rozpálené asfaltové vozovky. Zvažovaná část třídy Míru pro pěší zónu je poměrně úzká na to, aby tam zůstal byť jen jeden pruh pro trolejbusy.

Vybudování pěší zóny znamená vysokou finanční zátěž pro městskou pokladnu a pro dopravní podnik. Umím si též představit, že takováto pěší zóna se nedá vybudovat za rok. Nejdříve bude nutné obnovit všechny inženýrské sítě pod povrchem. Bude-li časem na třídě Míru probíhat výstavba nových domů, tak je nutné promyslet co možná nejcitlivější způsoby stavebních aktivit, a stejně tak režim zásobování obchodů zbožím.

Jsem ale přesvědčen o tom, že přestože se pěší zóna na třídě Míru s vyloučením dopravy nyní zpochybňuje seriózními argumenty, tak po několika letech v budoucnosti, již po jejím vybudování, bude většina Pardubičanů hrdá na to, jaké má město krásné centrum. Hrdost obyvatel na své město se vytváří též moudrými a vzhledem k významu města, též důstojnými projekty. Polovičatost v takovémto případě skončí v budoucnosti na pomyslném smetišti nedobrých projektů a po uplynutí let, bude nová generace napravovat stav, který již nebude pro ni přijatelný a už vůbec ne potěšující.

Kdyby se v minulosti Pernštejnové v Pardubicích drželi polovičatých projektů, tak by se do historie města nezapsali tak skvělým způsobem. Jejich tehdejší projekty přisoudily městu v Čechách přirovnání "Skví se jako Pardubice".

Věřím, že ten nejvýraznější rozvoj v novodobých dějinách zažijí Pardubice v průběhu budoucích několika desítek let a spolu s blízkým Hradcem Králové se stanou jednou z pěti nejvýznamnějších aglomerací České republiky. Nepokažme si tedy možnost vzniku unikátního celku nějakým krátkozrakým kompromisem, který bude většinu Pardubičanů časem mrzet a jehož náprava v budoucnosti bude představovat další zbytečně vynaložené peníze. Viděl jsem několik ryzích pěsích zón ve světě a vždy působila přívětivým dojmem.

Ing. Josef Šťastný, Ohradní 1345/6, 140 00 PRAHA 4 Michle

<< 2 | 3 | 4 | 5 | 6 >>

Přidat nový příspěvek